צה"ל: "אין בעיה להכנס לשטחי A בכל רגע שנדרש"

    קובי פינקלר No Comments on צה"ל: "אין בעיה להכנס לשטחי A בכל רגע שנדרש"
    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות וגורשו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בעוד גל הטרור הנוכחי הולך ודועך – למרות שני הפיגועים ביממה האחרונה, הדרג הצבאי עדיין דבק בנתונים – בצה"ל יודעים לומר בצורה מפורשת ובניגוד להצהרות פוליטיות משני הצדדים, כי התיאום הביטחוני בין הצדדים יעיל וטוב ואפילו השתפר משמעותית בחודשיים-שלושה האחרונים.

    כך למשל, אם בתחילתו של גל הטרור עמד היקף המעצרים של הרשות הפלסטינאית ומנגנוני הביטחון שלה על כעשרה אחוזים, הרי שמספר זה מתקרב היום לכדי חמישים אחוזים. "באופן קבוע אנחנו מדברים בין שלושים וחמישה לארבעים אחוזי פעילות פלסטינאית וזה מגיע אפילו לחצי חצי" אומרים במערכת הביטחון.

    ויחד עם זה בצבא מבהירים היטב שכל אימת שיש צורך לפעול בשטחי איי אין מניעה לעשות זאת לצורכי סיכול טרור "אנחנו סומכים רק על עצמנו" אומרים במערכת הביטחון.

    בצבא ובמערכת הביטחון בכללותה,כולל במינהל האזרחי ובשרות הביטחון הכללי, מדברים כל העת על ההקלות הכלכליות ועל המשך מתן ואף הגדלת היתרי התעסוקה. 280,000 פלסטינאים מתפרנסים באופן ישיר או עקיף ממדינת ישראל וזה נתון שמשקף את דו החיים בתחומי יהודה ושומרון.

    אלפי ק"מ של כבישים שבהם נוסעות מכוניות יהודיות ופלסטינאיות, מאות ישובים, כארבע מאות אלף יהודים המתגוררים בשטחי יהודה ושומרון ולצידם כ-2.8 מליון פלסטינאים.

    עובדה זו של ניהול נכון של התחום הכלכלי ושיתוף הפעולה בין הרשות לישראל, שהוא צורך של שני הצדדים, לצד פעילות מוצלחת וטובה של מערכת הביטחון,הביאו לנצחון (ולפחות הזמני) בגל הטרור הנוכחי.

    אפשר בשבוע של יום העצמאות לקבוע בפירוש שיש רמטכ"ל לצבא ושיקול הדעת הוא מן הטובים שידענו. השטח מדבר בעד עצמו. "זו היתה השנה השקטה ביותר מאז שנת 1969" אומרים שם. השאלה אם זה ימשך, תלויה ועומדת גם לפתח יום העצמאות הקרב ובא.



    0 תגובות